(Grill)kväll med kompisar

Hallå alla icke-läsare. Har inte haft orken och tiden att uppdatera tidigare men nu hade jag tänkt dela med mig av min fredagkväll.

På dagen jobbade jag 7-16 så jag var ganska sliten när jag kom hem. Då ringer Erik och undrar om jag vill vara med och grilla hemma hos emil och möjligtvis förtära en skvätt alkohol. Då sa jag nej tack i och med att jag inte hade orken, alkoholen eller viljan. Då kom jag på att Rasmus också jobbade dagen efter så jag ringde honom och undrade om vi kunde samåka ut och ha det lite allmänt mys med grillning och kompisar. Både jag och Rasmus såg det scenariet som väldigt lockande. Tyvärr så var det inte det som hände. På vägen hämtade vi upp Jesper och Markus som hade med sig ordentligt med alkohol. Okej, de hade tänkt ha kul ikväll, tänkte jag. Vi köpte flintastek och potatissallad på vägen ner och blev ännu mer sugna på att grilla. Tror ni inte Emil, Erik och Joel (en annan joel av plastmaterial) sitter och käkar kebabtallrik? "Neej, men vi ska grilla ändå" sa de. Aja, tänkte jag och i en suckning mumlade jag "torshällabor" för mig själv med en aning bitter eftersmak. Därför nu var det dags för Erik och Emil att dra sitt register av kände torshällabor. Visst, de har Kjell Bergqvist men vet NÅGON vem Sulo Vattovaaraa är? Jag och Rasmus begav oss i jakt på en grill och fann den efter en stund smått gömd bakom en buske på framsidan. Sedan skulle vi hämta kolen. Problemet var att kol inte existerade i detta hus en bit in i mälarbaden. Så resten av kvällen kollade jag och Rasmus på medan de söp sig fulla och skrålade med till Iron Maiden. Sedan hem och sova. Torshällabor i ett nötskal.

Orkar inte rescensera kent och håkan men det var guld! Köpte en fin tröja som jag förmodligen kommer lägga upp bild på.


Kommentarer
Postat av: Joelsa

din blogg är faktiskt underhållande joel. "Torshällabor..."

2008-07-15 @ 22:53:24
Postat av: Erkie

hahahhahahaa vi hade ju assroligt jueee <3

2008-07-23 @ 00:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0