Öis

Gårdagen var smått surrealistiskt måste jag bekänna.

Dagen började med gym klockan 8.00 i munktellarenans källare, ASK. Det är vanligt för en tisdag men det jobbiga med det här passet var att jag fick nackspärr när jag skulle maxa mig i bänkpress. Så resten av passet kunde jag knappt köra någonting förutom bröderna strandraggare, biceps & triceps. Det tar ju typ 10 minuter sen satte jag mig på cykeln och körde spinning resten av passet, väldigt trist.

Sen fortsatte dagen i vanlig ordning, grovt besvärad av min nackspärr. Däremot fick jag reda på att Rasmus & Rasmus (alm&bide) skulle kolla på Örgryte IS mot Assyriska FF i Södertälje. Det var tydligen seriefinal i superettan. De inbitna öisarna var lyriska över den kommande matchen medan jag själv såg framemot att se Markus Allbäck live. Vägen ner (eller upp?) till Södertälje kantades av att Bide körde fel ett par gånger men till slut var vi framme vid Södertäljes Fotbollsarena, även känd som Yalla-vallen. Fyndigt. Fick se Södertälje mer inifrån och det sjuka med den staden(orten?) är att de faktiskt har en moské.

Innan matchen hade sparkats igång stod vi några meter från bland andra Markus Allbäck när de satt och stretchade. Kändes surrealistiskt, inte visste jag det när jag vakna på morgonen. Vi stod på bortasektionen med ett 50-tal göteborgare varav i alla fall hälften var berusade. När öis gjorde 1-0, vilket också blev slutresultatet, sprang de berusade göteborgarna och ställde sig på staketet och ryckte i skyddsnätet. Var på vippen att ryckas med i vågen men hann hejda mig. När matchen var slut och spelarna skulle komma och tacka oss hamnade vi tre tydligen längst fram och jag kände mig bara tvungen att hoppa när orden "Alla som älskar öis hoppar nu" skrålade från göteborgarnas halsar. Skulle se förjävligt ut annars och jag skulle förmodligen få spö om jag inte hoppade. Fick se Allbäck ge sin tröja till en lycklig typ(Ramusarna dog av avund) samt ge en high-five till öis målvakt eftersom han höll nollan och gjorde en ganska bra match.

Jaha, då har man vart öisare för en kväll också.
Surrealism på hög nivå.

Jag är inte öisare så ni vet. Inte än i alla fall.

Vi vill, vi ska till Allsvenskan
Vi ligger etta, var ligger ni?

Kommentarer
Postat av: dfg

vi ligger redan i allsvenskan.



/dif

2008-09-17 @ 19:31:12
Postat av: Syrran

"Bröderna strandraggare", haha! Klockrent!



Södertälje tar emot fler ivandrare varje år än vad hela USA gör, så att de har en moské är inte så konstigt:p Förresten så tror jag att det finns en i etown också.



Du skriver så bra min bror!

2008-09-17 @ 19:54:27
Postat av: lina

haha fick näckspärr när du skulle maxa bänkpress, vad söt du är haha

2008-09-25 @ 11:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0