resultat av en grådaskig söndag.

Nej, nu är det dags för en uppdatering här igen (dunder och brak). Kan börja detta helt meningslösa inlägg att jag blivit helt såld på The Pogues. Grymt band rakt igenom, från Irland.

Nåväl, tillbaks till det oväsentliga. Jobb fredag och lördag, krogen lördag, plugg söndag. Faktum är att jag just nu tar en paus i pluggandet. På grund av saker som inte bör tas upp här så fick jag ganska nyligen ett ännu större ansvar i vårat grupparbete - som ska vara inlämnat imorgon.

Fick ett samtal från 30-talet och de ville ha sitt uttryck "nåväl" tillbaka. Varför använde jag det?
Sjukt gammaldags och typiskt mig, likaså (där kom det igen) "dock" som jag också använder mig av väldigt ofta. VARFÖR? Kanske var det att jag läste böcker som ung liten parvel. Detta läsandet la jag dock på hyllorna för att samla damm i takt med att tekniken och internet hann ifatt mig.

OBS! SKRYT!
Fick MVG på en uppsats i veckan. Hade tydligen fått läraren att gråta. Och när hon gav mig den tillbaka kollade hon på mig med blanka ögon och kved: "makalöst, joel". Okej, lite kryddat men hon grät och ordet makalöst användes och i hennes reflektion stod det att jag borde fundera över en författarkarriär när jag lagt handbollsklistret på hyllan tillsammans med bokläsandet jag ägnade mig åt som yngre.

/ Joel C. Jonsson

Kommentarer
Postat av: joelsa

det är helt sjukt att du fick henne att gråta :D jag är imponerad joel, mycket imponerad :)

2008-09-15 @ 17:09:43
Postat av: moberg

bra med mvg ju(y) joel, författare nästa;)

2008-09-17 @ 14:54:19
URL: http://maddemoberg.blogg.se/
Postat av: anonym

Duktigt, Joel =)

2008-11-07 @ 16:46:11
Postat av: Anonym

Duktigt, Joel =)

2008-11-07 @ 16:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0